Fotbal je velký společenský fenomén
Klub

Fotbal je velký společenský fenomén

Redakce

V Česku to možná tak nevypadá, ale ve většině ostatní Evropy o tom není pochyb. Z tohoto faktu vychází i marketingová síla fotbalu. Kdo o ní v případě Boleslavi pochybuje, tomu nabízím dva zážitky z letošního července, kdy jsem byl za humny Česka přítomen propagaci Mladé Boleslavi a firmy Škoda Auto prostřednictvím fotbalistů.

První zážitek pochází z Rakouska, z letního soustředění mladoboleslavských fotbalistů. Trénovali v Kaprunu a hráli přípravná utkání v Uttendorfu, Bischfhofenu a Angerbergu. V Uttendorfu porazili rumunský Astra Ploiesti, v Bischfhofenu remizovali se skotským Dumfermline United a v Angerbergu přehráli turecký Manisaspor. Všude je vnímali jako vyslance Mladé Boleslavi i automobilky.
Zářným příkladem tohoto tvrzení byl slovní referát hlasatele v Angerbergu při nástupu fotbalistů na místní hřiště. V souvislosti s FK Mladá Boleslav zdůraznil, že je čerstvým vítězem národního poháru, účastníkem předkola Evropské ligy a reprezentuje město čtyřicet kilometrů severně od Prahy, ve kterém je továrna vyrábějící auta známé evropské značky Škoda.
Načež hráči v modrobílých dresech s viditelným logem Škoda Auto na hrudi spustili fotbalový kvapík, jemuž přítomní diváci několikrát uznale tleskali na otevřené scéně. Nejvíce při třech gólech do turecké branky, které byly opravdu parádní.

Druhý zážitek pochází z Kypru, kde mladoboleslavští fotbalisté hráli třetí předkolo Evropské ligy. Na tiskové konferenci pro české i kyperské novináře nizozemský trenér boleslavského soupeře AEK Larnaka Ton Caanen, jenž byl s patřičným předstihem v Česku na fotbalové špionáži, vysekl poklonu nejen fotbalistům, ale i občanům Mladé Boleslavi a zaměstnancům automobilky. Řekl, že fotbalový tým z Mladé Boleslavi je velmi pracovitý, což je charakteristické pro celé město, ve kterém sídlí známá automobilová firma Škoda Auto. Doslova prohlásil, že ve městě a především v automobilce jsou pracovití lidé a ve fotbalovém mužstvu pilní hráči.

I ten, kdo nekope do balonu a nevyrábí auta, jistě uzná, že se taková slova hezky poslouchají. A každému je hned zřejmé, že logo Škoda Auto na fotbalových dresech není pro parádu, ale že má opravdu patřičnou veřejnou odezvu za hranicemi všedních dnů. K tomu není skoro co dodat, snad jenom ještě to, že v té souvislosti je na místě být hrdým fandou mladoboleslavskou fotbalu. Boleslav do toho!

Váš fanda Bolek

Psáno pro Bolek zpravodaj k utkání 2. kola Gambrinus ligy FK Mladá Boleslav - 1.FC Slovácko hraném v neděli 7. srpna 2011.

Fanshop banner