BÝVAL DOBRÝ BRANKÁŘ A JEŠTĚ LEPŠÍ ŘIDIČ
Klub

BÝVAL DOBRÝ BRANKÁŘ A JEŠTĚ LEPŠÍ ŘIDIČ

Redakce

Jaroslav Jelínek je jméno spíše známé z automobilových soutěží, než z fotbalových hřišť. Jeho patnáctiletá kariéra však patří ke slavné škodovácké historii, i když soutěžní auto ještě dokáže prohnat i ve svých třiašedesáti letech. Jelínkova současnost jsou především aktivity podnikatelské a politické. Vlastní firmu Laureta Auto, předsedá bezpečnostní komisi zastupitelstva města Mladá Boleslav, za které je i členem dozorčí rady FK Mladá Boleslav.

„Dozorčí rada není jenom o sportu, ale především o průhlednosti financování, aby peníze z radnice byly transparentně používány na výstavbu stadionu a aby se neopakoval podobný chaos, jaký akciová společnost FK Mladá Boleslav převzala od předchozího občanského sdružení fotbalového klubu.“
I když nejste v dozorčí radě kvůli fotbalu, máte k tomuto sportu nějaký
vztah?
„Určitě. Jako každý kluk jsem také hrál fotbal i hokej a navíc hodně
lyžoval. V žákovském fotbalovém družstvu jsem byl většinou v brance a tohle
řemeslo mi docela šlo. Dokonce jsem na několika žákovských turnajích byl
vyhlášený jako nejlepší brankář.“
Zajdete se na fotbal někdy podívat?
„Nechodím tak často a pravidelně, jako věrní kluboví příznivci, ale když mi
rodinné a pracovní povinnosti dovolí, na fotbal si zajdu. Současné prostředí
s novými tribunami se mi líbí a věřím, že vedení klubu za podpory radnice
dotáhne do konce celý plánovaný projekt modernizace městského stadionu.“
Bude mít město peníze na uskutečnění všech plánů?
„Musíme na radnici prosadit racionální hospodaření jako v každé jiné firmě
nebo společnosti. K potřebným penězům se lze dostat kromě daňové výtěžnosti
a dotačních příjmů také uvážlivým obchodním zhodnocením vlastnictví, které
ve skutečnosti městu nic nepřináší, ale naopak ho jenom zatěžuje.“
Ovlivňuje nedostatek peněz i řešení problematiky bezpečnosti ve městě?
„Mít dvakrát tolik peněz než máme, jistě bychom dokázali bezpečnost ve městě
zabezpečit na vyšší úrovni. Třeba by přibylo strážníků a služeben městské
policie v okrajových a krizových částech města. Osobně ale za důležitější
považuji, aby strážníci více ulicemi chodili, než jezdili v autech a sami
občané byli více obezřetní ke svému majetku. Tím by ubývalo šancí pro
zloděje.“
Vzpomenete si někdy na automobilové závody?
„Na závodění vzpomínám pořád. Bylo mi velice příjemné, když mě předseda
představenstva Škoda Auto Vratislav Kulhánek pozval, abych jel na Bohemia
rallye jako předjezdec. Za volantem stále cítím, že to mám v krvi. Ale divák
automobilových soutěží ze mne nikdy nebude. Pasivní sledování závodů mi
nedělá dobře, neboť se neubráním lítosti, že nesedím v autě.“
Jaké bylo vaše poslední ostré auto a co říkáte současným soutěžním
škodovkám?
Stodvacítka škodovka se stotřicítkovým motorem, měla vynikající výkon,
vždyť disponovala 135 koňskými silami. Dnešním soutěžákům octávie nic
nezávidím. Divím se jenom tomu, že ještě nikdo nevymyslel soutěže pro
vysloužilé závodníky. To by bylo zajímavé, hned bych se rád svezl. Starou i
třeba novou škodovkou.“
Děkuji za rozhovor.

Fanshop banner