POD PATRONÁTEM STÁTNÍ AUTOMOBILKY
Klub

POD PATRONÁTEM STÁTNÍ AUTOMOBILKY

Redakce

-

Po únoru 1948 nastalo období necitlivých zásahů i do fotbalového hnutí, byly několikrát reorganizovány soutěže a v rámci sjednocení čs. tělovýchovy vznikaly nové jednoty a oddíly. V Ml. Boleslavi k tomu přistoupilo i slučování největších místních klubů. Postupný a často bolestný proces byl dovršen tím, že vzniklo jedna hlavní tělovýchovná jednota, ve které byli soustředěni i fotbalisté – SOKOL AZNP Mladá Boleslav a od roku 1950 SPARTAK Mladá Boleslav, který měl další dvě rezervní mužstva. Spartak Ml. Boleslav se dostal roku 1952 do tzv. celostátní soutěže, což byla v podstatě druhá liga. S výjimkou roku 1959, kdy na rok sestoupil, ji hrál nepřetržitě, i když byla nazývána různými jmény. V roce 1964 si fotbalisté poprvé ochutnali nový Ústřední stadion (dnes městský), který byl oficiálně otevřen o rok později r. 1965 při spartakiádě. Byl koncipován tak, aby sloužil nejenom spartakiádě, ale také dojezdu tehdy populárního cyklistického Závodu míru a hlavní hřiště mělo škvárovou atletickou dráhu. Roku 1966 se TJ Spartak přejmenovala na TJ AUTO ŠKODA, která měla 23 sportovních odvětví a mezi nimi i fotbal. Fotbalové byla úspěšná zejména v osmdesátých letech, kdy byla doslova a do písmena pod křídly automobilky (AZNP), které převzalo do vlastnictví i stadion a zaměstnávalo hráče vesměs jako požárníky. V roce 1983, 1984 (trenér Petr Polák) a 1986 (trenér Jaroslav Dočklal) skončilo mužstvo Auto Škody na 3. místě a tradovalo se, že v té době nebyl oficiální zájem podpořit vstup do první ligy. Úspěchem byla účast ve finále Českého poháru v ročníku 1977-78, kde byla Auto Škoda vyřazena Baníkem Ostrava, když doma vyhrála před 5500 diváky 1:0 a v odvetě soupeř na svém hřišti zvítězil 2:0.

Fanshop banner